Äiti Teresan viestit alkavat

 

                                                                KAKSIPÄINEN JOUTSEN



12.3.23 osa 48: Äiti Teresan viestit alkavat

 

”Rakas lapsemme siellä maan päällä. Olen vierelläsi kun tätä luet ja hellästi sinua silitän, olkapäätäsi tuen ja lähelläsi olen. Kuin äiti, joka tuudittaa ja sylissään pitää, tässä olen.

Siellä maan päällä voi olla joskus vaikea olla, sellainen painon tunne voi olla ja pelko, että en jaksaisi uskoa ja luottaa, en jaksaisi jatkaa matkaa, vaan mieluummin käpertyisin peiton alle ja toivoisin, että kukaan ei minua häiritsisi. Antaisi vaan minun olla.

Vaikka tiedätkin, että et voi siellä olla päivästä päivään, vaan että sinun on sieltä raotettava peittoa ja välillä tultava kokonaan esiin. Niin tuntuuko siltä, että pian haluat kuin sinne uudelleen. Rakas lapsemme, silloin sinä pakenet ja menet kuin piiloon. Ja ketä menet piiloon?

Usein ajattelet, että maailma on niin julma ja muut ovat pelottavia, kaikki uutiset ovat pelottavia ja maailma kuin hyökkää ja minä olen turvassa, kun olen täällä peiton alla, käpertyneenä tänne suojaan maailman pahuudelta.

Mutta ketä sinä oikeastaan menet piiloon, ketä tai mitä sinä oikeastaan silloin pakenet, rakas lapsemme? Voin kertoa sinulle tarinan siitä, miten joku näin voi tehdä.

Eikä se ole oikein tai väärin, vaan se on harhaa siitä, että et eläkään siellä maan päällä, jonne niin paljon halusit tulla. Halusit ja olit ensimmäisten joukossa, kun kysyttiin, ketkä haluavat lähteä kokemaan maapalloelämän. Sinä olit heti valmis tai jos et heti, niin halusit mennä, koska maapallo tarvitsi sinua ja sinun ymmärrystäsi. Ja sinä tarvitsit niitä oppeja, joita valitsit.

Ja sitten kun tulit sinne, unohdit sen kaiken ja aloitit kuin alusta ja koitkin maapalloelämän raskaana ja halusitkin pois sieltä. Mutta minkä tärkeän asian silloin unohdit lapsemme? Unohdit sen, että olit valinnut tulla, olit valinnut ne kokemukset, jotka eteesi tulivat ja tulevat. Unohdit sen, että halusit tulla, koska se oli tärkeää sinulle. Ja että kaikki ne kokemukset auttavat sinua ymmärtämään paremmin ja auttavat sinua kehittymään.

Ja mitä tapahtuu, jos menet niitä piiloon sinne peiton alle ja mitä tapahtuu, jos et uskalla sitä peittoa raottaa ja kuin tehdä sitä, mitä varten siellä olet? Ei sinua syytetä eikä sinua tuomita. Silloin vaan tulet takaisin tälle puolelle ja oletkin ehkä pettynyt siihen, että miksi minä pelkäsin niin kovin, kun se pelko johdatti minua harhaan. Olin tullut kokemaan sitä, että voittaisin pelkoni ja taas minä pelkäsin vain. Olin tullut kokemaan sinne, että rakastaisin itseäni, että voisin kohdata maapallon vaikeuksia rohkeammin.

Ehkä tämä voi olla totta sinun kohdallasi tai ystäväsi kohdalla tai läheisesi kohdalla. Ja ehkä tämä toteutuu sinulle niiden kohdalla, joita autat. Siihen rohkeuteen ja siihen rakkauteen ja valoon autat.

Se ei ole helppoa omalla kohdalla, eikä toisen kohdalla, se että oppii ymmärtämään pelon ja rakkauden, pimeyden ja valon, oppii erottelemaan harhat ja oppii kuin katsomaan sydämen kautta. Mutta siinä voi kehittyä jo siellä maan päällä. Ja sinä voit auttaa siinä itseäsi tai sitä toista. Sinä voit muuttua ja auttaa toista muutoksen tiellä.

Sillä rakkaus on se, joka auttaa. Rakkaus on suuri voima ja lähde kaikkeen. Se ei ole sellaista maallista ”rakkautta”, joksi sitä luullaan. Sitä se ei ole, että kun oikein ”rakastan” toista, niin voin häntä muuttaa toisenlaiseksi. Kun oikein ”rakastan”, niin voin saada kaikkea ja antaa kaikkea. Rakkaus ei pyydä, eikä se vaadi, se on. Sitä ei voi ostaa eikä sitä voi lainata kirjastosta. Se on.

Ja rakkauden voimalla, sillä, että rakastat itseäsi niin paljon, että avaat peiton ja avaat ikkunaverhot, löydät sydämesi äänen, joka auttaa sinua kehittymään. Auttaa näkemään niin, että pelko ei ole se joka sinua ohjaa, vaan se on rakkaus. Rakkauden voimalla opit erotteleman sitä, mikä on totta ja mikä on illuusiota. Opit erottelemaan sitä, milloin sinua pelotellaan. Ja kuinka sinua yritetään pakottaa johonkin, mille sinun on sanottava ei. Ja rakkauden voimalla opit näkemään ja erottamaan mikä on rakkautta.

Rakas lapsemme, kaikki kokemukset opettavat sinua ja auttavat ymmärtämään itseäsi paremmin. Ne auttavat sinua opastamaan kanssamme myös muita. Ja kun käyt läpi näitä kipeitäkin kokemuksia, sinä opit. Mutta ethän piiloudu kovin pitkäksi aikaa sinne peiton alle. Vaan avaat sen ja lähdet maailmaan rohkeasti. Olemme vierelläsi, kun lähdet. Sinua ei jätetä yksin, sinua tuetaan ja opastetaan tältä puolen. Kaikki on hyvin rakas lapsemme.”

 

Sinua lempeästi hoitaen

Äiti Teresa

 

sinun parhaaksesi kanavoiden Eleonoora

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Portit 2, Pään kääntäminen ja valinta

Kuka minä olen, Kulkuvälineesi 1

Joulukalenteri 1, Sielun rauha