Kuka minä olen, Ihmissuhdetaidot 1
KAKSIPÄINEN
JOUTSEN
Kaksipäinen
Joutsen 8.6.24, osa 102: Kuka minä olen, Ihmissuhdetaidot 1
”Rakas lapsemme
siellä maan tasolla. Tässä jälleen olemme, vierelläsi olemme. Näemme sinut
kulkemassa polkuasi. Näemme sinut ihmettelemässä maapallon kauneutta, luonnon
kauneutta. Huomaamme sinun kuin pysähtyvän kuuntelemaan luonnon ääniä ja
hengittämään raikkaampaa ilmaa.
Ja taas sinulla
on syytä kiittää. On aihetta kiittää, että saat asua siellä kauniilla
planeetalla. Siellä, jossa kukat kukkivat ja välillä tulee kuin kastelukone
taivaalta, että hengityksesi kulkisi paremmin. Ettei olisi niin kuumaa ja
tukalaa koko ajan.
Sinä voit
huomata nämä vaihtelut tai jättää ne huomaamatta. Sinä voit nähdä kauneuden tai
jättää sen huomaamatta. Mutta sen voimme sinulle sanoa, että maapallonne on
ihmeitä täynnä ja elämäsi on ihmeitä täynnä, jos niin haluat nähdä, jos niin
haluat kokea ja tuntea. Mutta voit myös kaiken kuin ohittaa.
Rakas lapsemme
siellä maan tasolla, tänään haluamme taas avata silmiäsi näkemään ja sinua kuin
auttaa muistamaan. Sellaista muistamaan, jonka olet myös saattanut kuin
ohittaa. Haluamme katsoa yhdessä kanssasi tarkemmin niitä lahjoja, joita
sinulle on annettu tähän elämään käytettäväksesi. Sinulle on annettu monia
taitoja ja yksi niistä on ihmissuhdetaidot.
Olet harjoitellut
niitä useissa elämissä. Toiset teistä enemmän ja toiset vähemmän, mutta
jokainen teistä on niitä kyllä harjoitellut. Taitoja olla toisten ihmisten
kanssa. Taitoja auttaa itseään ja toista eteenpäin. Miten sinä käytät
ihmissuhdetaitojasi?
Nämä taidot
ovatkin hyvin vaativia taitoja. Niin vaativia, että monet teistä ovat vasta
siellä aloittelijan tasolla. Mutta emme tässä tarkoita sitä, että toinen teistä
olisi huonompi tai parempi, sitä emme tarkoita. Tarkoitamme sitä, että nämä
taidot ovat niin vaativia, että joudutte harjoittelemaan niitä todella pitkään.
Ihmissuhdetaidoissa
on niin monia vivahteita, monia tasoja ja monia puolia. Meidän on vaikea kuvata
kaikkea ihmiskielellä, koska kysymys on energiasta. Kysymys siitä, miten
energia kulkee teissä siellä sisällänne ja miten se kulkee sisältänne ulos ja
ulkoa sisälle ja miten monet energiat, toisten energiat kuin leijuvat siinä
samassa kentässä, jossa sinäkin olet.
Se on kuin hiukkasmeri,
jossa olette koko ajan. Sellainen meri, jolla ei ole rantoja, se vain on. Ja
välillä siellä myrskyää ja välillä on tyynempää. Välillä on lämmintä ja välillä
on hyvin kylmää. Ja välillä siellä kuin kuhisee ja välillä on seesteisempää.
Sellaisessa energiameressä testataan taitojanne selviytyä ja oppia ymmärtämään
niin itseänne kuin muita.
Kuvaamme nyt
tätä kuin merta symbolisesti kukkien kautta. Katsohan rakas lapsemme tuota
kukkaisniittyä. Se näyttää seesteiseltä, se näyttää kauniilta, kesäiseltä
päivältä näyttää. Ja kaikki nuo kasvit ovat kuin sulassa sovussa keskenään.
Valkoisia, punaisia kukkia siellä täällä ja tuolla. On pidempiä varsia ja
lyhyempiä varsia, on lehtiä monenlaisia. On nuppuja ja on avonaisia kukkasia.
Kaikki ne mahtuvat olemaan tuolla.
Joku voi olla
hyvin pitkä, niin että latvaa ei näy, toinen voi olla vasta nousemassa. Silti
ne kasvavat kuin rinnakkain yhdessä. Aukaisevat kukkansa eri aikaan ja myös saavat
kukintansa päätökseen eri aikaan. Onko niistä joku parempi kun toinen, onko
toinen hyödyllisempi kuin toinen?
Näin on
ihmissuhdetaitojenkin kanssa. Samassa perheessä tai yhteisössä, työpaikassa te
harjoittelette ihmissuhdetaitoja. Te harjoittelette ja harjoittelette. Kaikki
nämä ovat teille mitä parhaimpia kasvualustoja. Ja me olemme yhdessä sinun
kanssasi suunnitelleet juuri sinulle ne parhaat kasvualustat, ne, joissa
sinulla on parhaimmat edellytykset oppia ja kokea. Päästä eteenpäin
ihmissuhdetaidoissa.
Sinä olet
ottanut pienen palasen oppiaksesi siellä ihmissuhdetaidoista. Ja se voi olla
oman voiman käyttö, se voi olla itsehillintä, niin kuin aikaisemmin kerroimme
esimerkkinä. Se voi olla kuuntelutaito, se voi olla sanojen käyttötaito, se voi
olla johtamisen taito, se voi olla nöyryyden taito. Niitä taito-osia on hyvin
paljon.
Ja kun
vierellesi laitetaan sen toisen ääripään harjoittelija, niin siinä kyllä oppii
ja siinä joutuu menemään hyvin syvälle opetellessaan, niin sinä kuin se toinen.
Siinä on välillä otettava kuin aikalisä ja taas jatkettava toisenlaisen
yhteisön keskellä. Ja jos se sama teema kuin toistaa itseään, sinua halutaan
kouluttaa menemään hyvin syvälle itseesi, että ymmärtäisit ihmissuhteita vielä
syvemmin ja vielä laajemmin. Sillä niin olet halunnut.
Katsohan rakas
lapsemme tuota valkoista kukkaa, miten kaunis se onkaan. Niin iso ja näkyy
kauas. Ja sitten rakas lapsemme katsohan noita pieniä punertavia nuppuja kuvan
etualalla. Kumpikaan ei ole parempi toista. Ne vain opettelevat eri asioita.
Toinen voi opetella sitä, että astuisi esiin ja toinen voi harjoitella sitä, että
oppisi olemaan vaatimaton. Mutta kumpikaan ei ole väärässä paikassa eikä
kumpikaan ole huonompi kuin toinen.
Kun toinen
ihminen vierelläsi epäonnistuu ja tarvitsee tukeasi, niin voit katsoa häneen,
että ”ei tuo osaa eikä ikinä opi”. Kun tuo epäonnistuja vierelläsi katsoo
sinua, niin hän voi ajatella, että ”aina tuo toinen luulee osaavansa kaiken,
vaikka ei osaa”. Kumpiko teistä sitten on kumpi. Tarkoitamme tällä sitä, että
tiedät ja ymmärrät vielä niin vähän. Vaikka luulet ymmärtäväsi paljonkin. Ja
tiedät niin vähän, vaikka luulet kaiken jo oppineesi.
Yhdessä te
opitte ja yhdessä te voitte oppia. Niitä ihmissuhdetaitoja oppia. Niin se ”epäonnistuja”
kuin ”se joka osaa jo kaiken”. Kumpi sitten on kumpi. Ja siitä jatkamme
seuraavalla kerralla rakas lapsemme. Muistathan, että olet meille aina rakas,
olet tärkeä oppija siellä maan tasolla. Ja siellä riittää oppimista ja
kokemista monen elämän verran eikä se lopu sittenkään. ”
Lempeydellä ja
rakkaudella henkimaailmasta,
sinun
parhaaksesi Eleonoora
🙏❤️
VastaaPoista